Sportos saláták blogja

Börzsönyi kirándulás: Kisinóci turistaház - Nagy Hideg-hegy - Királyrét

2022. november 28. - 8proba_Kati

Szombaton végre megint volt egy kis időnk kirándulni, így nekivágtunk a kéktúra börzsönyi szakaszából hiányzó részeket pótolgatni. A logisztika megint kihívás volt, de végül sikerült összehozni egy értelmes útvonalat. A kisinóci turistaházhoz megy fel volánbusz Kismarosról délelőttönként egyszer, nagyjából optimális időpontban, amihez a 8:08-as vonatot kell elcsípni a Nyugatiból. Ez azért a gyerekekből kiváltott némi ellenállást, főleg, hogy előző este is bazi későn feküdtünk le, de a vonaton már viszonylagos békében eszegették a reggelijüket. A vonaton és utána a buszon is szép számmal voltak egyébként túrázók, még csodálkoztunk is, hogy talán van valami szervezett túra is most, de lehet, hogy mindenki csak erre az optimálisan időzített buszjáratra csapott le.

Kisinócon úgy láttuk, hogy működik a turistaház, de nem mentünk be, hanem rögtön megindultunk Nagy Hideg-hegy felé a kaptatón. A kb. 5,8 km-es távon elég szépen emelkedik a szint, kb. 580 m-t, amivel egy kicsit meg kellett küzdeni, de végül csak felértünk. A Nagy hideg-hegyi turistaház is működik, és voltak is odabent kirándulók, akikkel jó kis hüttehangulatúra leheltük be a termet. Nyugodtan lehetett a hozott ételt fogyasztani, de üzemelt a büfé is. Nem volt nagy választék, de egy ilyen helyen persze nem is kell, mi ettünk egy jó babgulyást. Sajnos nem sikerült a köd fölé másznunk, így nem tudtunk szép kilátásban gyönyörködni a hegytetőről, de nem bántuk annyira.

Nagy Hideg-hegyről vitt volna tovább a kék a Csóványosra és onnan Nógrádra, de ez távban, szintemelkedésben és időben is sok lett volna, ezért a kéket elengedve a pirosra váltottunk, és azon mentünk le Királyrétre, ahonnan már ki volt nézve a buszjárat vissza Kismarosra és onnan a vonat Budapestre. A piroson lefelé csorgás már nem volt túl fárasztó, még a nap is szépen kisütött, és végül 14 km-re kanyarodott ki a teljes túratávunk. A téli szünetre ki van már nézve egy kétnapos Kékestető-Mátraverebély szakasz, de jó lenne még addig is valami, csak már fogynak a közeli, egy nap alatt bejárható szakaszok.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.