Bejártunk két újabb szakaszt az utóbbi pár hétben, méghozzá a Dorog-Piliscsaba útvonalat, illetve a Nagyvázsony-Úrkút részét a 7-es szakasznak.
A Dorog-Piliscsaba azért jó, mert ennek kivételesen tökjó a logisztikája: az angyalföldi vasútmegállóval mind a rajt, mind a cél összeköttetésben van, az meg nekünk príma. A szakasz hossza is pont jó, 18,6 km, egyben kényelmesen lekutyagolható. Ebből a túrából emlékezetes marad, amikor a Doroghoz közelebb eső részen a hegyoldalon baktattunk, balról hosszan kísért a szép kilátás, és a kellemes szembeszélben a lányoknak meg Viktorral nekünk is kedvünk támadt néhányszor futásnak iramodni.
A táv közepén van Klastrompuszta, ahol van egy büfé is, ami jól jött egy kis éhségcsillapításra, mert nem volt idő indulás előtt ételt csomagolni. Itt Klastrompusztán lehet még megnézni a Pálos kolostorromot is, és a leány- és legény barlang se lett volna túl nagy kitérő, de arra már nem volt a lányoknak késztetése. Pedig megnéztem volna, mert elvileg ott szoktak bivakolni, és azt is ki lehetne már próbálni valamikor. Amúgy hogy bivakol az ember, hogy ne csípjék agyon éjszaka a szúnyogok? Na, ennek is utána kell majd járnom...
A Nagyvázsony-Úrkút szakasz logisztikailag már nagyobb kihívás volt. A kenesei nyaralásba iktattuk be ezt a kirándulást, és távolsági busszal jutottunk el a nagyvázsonyi rajtba veszprémi átszállással. Nagyvázsonyban megnéztük Kinizsi Pál egykori várát (most felújítás alatt áll, de kívülről már elkészült), majd útnak is indultunk. Az utunk a Kab-hegyre, a Déli-Bakony legnagyobb hegyére (599m) vitt fel minket, ahol a Kinizsi Pál kilátóról lehet körbenézni. Onnan elég sokat aszfaltos úton kellett lebaktatni Úrkút irányába, és csak a vége felé vitt be az út az erdőbe. De amúgy is elég sok volt a napnak kitett rész a 15 km-es táv során, így nagyon meleg időben nem javasolnám ezt a szakaszt. Mi jó időt fogtunk ki, így ez most nem volt annyira zavaró. Úrkútról (amely már ismerős volt, mert pár hete innen indulva túráztunk Városlődbe) megint Volánnal jutottunk vissza Kenesére, veszprémi átszállással (és ott vacsora után kajtatással), így fel is kerekedett végül a trappolás 20 km-re.